NIEUWS: Streetscooter levert klanten op
Gepubliceerd op 20 november 2019

Een duurzame en gezonde lunch die ook nog eens emissievrij gebracht wordt? Het kan in Amsterdam, daar is Lunchlevering.nl van de familie Bon de leverancier van verse en eerlijke lunches.
Het is simpel: je bestelt een bedrijfslunch eenvoudig online bij lunchlevering.nl. Met als motto ‘iedereen kan dagelijks vers en verantwoord lunchen’, zorgt Bon met Lunchlevering.nl voor een gezonde lunch. Iedere dag. Er is een zeer ruime keuze uit een groot assortiment voor de dagelijks verse bedrijfslunch, waaronder verse kant-en-klaar producten zoals wraps, salades en belegde broodjes, van basis tot en met luxe en alles ziet er prachtig uit. Jeffrey Bon: “Onze sterke punten zijn vers en duurzaam. We hebben bewuste keuzes gemaakt in ons assortiment dat op dit moment zo’n 750 producten telt. Zo hebben we bijvoorbeeld versgebakken brood en huisgemaakt beleg, verse vis, zuivel, sappen, groente en fruit en natuurlijk ook zoetbeleg.”
ONLINE BESTELLEN, DUURZAAM BEREID
Lunchlevering.nl levert aan meer dan 100 bedrijven in en om Amsterdam. Naast gemak, is het ook voor hen meer en meer een manier om zich te onderscheiden. “De tijd van het broodtrommeltje ligt achter ons”, stelt Jeffrey Bon. “De markt wil vers en bewust, met verantwoorde producten, verpakkingen en bezorging. Bedrijven willen er niet te veel omkijken naar hebben, en plannen bijvoorbeeld wekelijks terugkerende lunchbestellingen, of bestellen een complete box met diverse broodjes voor die meeting morgen, alles via onze website.” Gek genoeg is Lunchlevering.nl ontstaan in de jaren van de economische crisis. Juist in die tijd werden etentjes buiten de deur minder populair en was er behoefte aan een alternatief, maar dan op kantoor. De familie Bon was op dat moment al aan het voorsorteren. De slagerij van de familie had zich in de loop van de jaren steeds meer gespecialiseerd in broodjes en verse producten voor de dagelijkse lunch. De toenemende concurrentie van de supermarkten zorgde ervoor dat het roer volledig omging. “Men moest terug naar de basis, maar wilde wel ontzorgd worden met goede en verse producten. We konden dat toen al zeer goed en betaalbaar invullen en bezorgen met ons assortiment, waardoor ons klantenbestand enorm groeide.” De afgelopen jaren is opnieuw een stap gezet, met het elan van een startup is ingezet op duurzaamheid. Dat geldt onder meer voor verpakkingen, waar het kan wordt kunststof in de ban gedaan en overgestapt op papier en karton. We gebruiken bijvoorbeeld composteerbare bakken en bestek van FSC-hout.
DUURZAAM BEZORGEN
Rekening houden met het milieu en duurzaam ondernemen is voor de gebroeders Bon vast onderdeel van de visie op hun bedrijf. Bon: “Groen ondernemen heeft duidelijk voordelen; het is onderscheidend en van toegevoegde waarde voor onze klanten. We hebben daarom ook gekeken naar onze logistiek. Het feit dat Amsterdam een actief beleid heeft om de luchtkwaliteit te verbeteren, betekende voor ons een extra drijfveer. Aan de hand van uitvoerig onderzoek hebben we besloten te gaan bezorgen met twee StreetScooter’s Work. Voor ons was de actieradius een belangrijk criterium. In eerste instantie hebben we daarom onderzoek gedaan naar het kilometrage per dag op onze langste bezorgroutes, dat bleek ongeveer 140 kilometer te zijn. Waar we in het begin dachten dat overcapaciteit beter is, met name omdat we ons bezorggebied ook aan het uitbreiden zijn naar buiten Amsterdam, hebben we bewust gekozen voor het accupakket van 40 kW. Dit accupakket biedt namelijk een actieradius van circa 200 kilometer. De praktijk bevestigt ons onderzoek. Bovendien is de StreetScooter door de wendbaarheid makkelijk te rijden in de stad en biedt het onze chauffeurs veel comfort.”
De inzet van de emissievrije voertuigen leidde direct tot succes. “Het is bijna onvoorstelbaar, maar de dag dat de StreetScooters gingen rijden, kregen we twee aanvragen van bedrijven die duurzaamheid hoog in het vaandel hebben. Het sterkt ons in de gedachte dat duurzaamheid en ondernemen elkaar versterken. Het is voor ons een belangrijke manier waarop we ons kunnen onderscheiden. Belangrijker is dat het voor onze klanten van toegevoegde waarde is.”
Bron: Streetscooternederland.nl
