NIEUWS: Niet duur, wel duurzaam
Gepubliceerd op 21 juni 2019
Lunchlevering.nl: lekker en verantwoord over heel de lijn
Het gezamenlijk lunchen is in veel bedrijven een belangrijk moment voor alle medewerkers om ongestoord samen te zijn en weer op te laden. Dan moet die lunch echter wel lekker zijn, gezond en liefst ook duurzaam. Bon Lunchlevering voldoet aan al die voorwaarden en gaat zelfs nog drie stappen verder: alle voedingswaren zijn verantwoord, milieuvriendelijk verpakt en worden met volledig elektrisch vervoer bezorgd.
Amsterdam barst van de broodjeszaken en lunchrooms, maar buiten de deur eten is kostbaarder en tijdrovender dan de lunch te laten bezorgen. Bon Lunchlevering biedt hierin een breed pallet aan producten. De zakelijke klant kan kiezen uit kant-en-klare gerechten maar ook uit ingrediënten om ze ter plekke zelf te bereiden, van ovenvers brood tot verantwoorde vis, van verse groenten en fruit tot banketbakkerswaren. Vandaag online besteld, morgen geleverd, ook in de vorm van een ontbijt.
“Ik ben tien jaar geleden samen met mijn broers Wesley en Emile Lunchlevering.nl begonnen,” zegt Jeffrey Bon. “De eerste jaren groeiden we spectaculair en tegenwoordig rijden er dagelijks meer dan vijf bestelwagens rond om de producten te bezorgen. Om verder te kunnen groeien, maar ook vanwege het vele laden hebben we op den duur de binnenstad verlaten en in Sloterdijk een nieuw centrum voor de grootkeuken en de logistiek geopend. Vandaaruit beleveren we heel Amsterdam en breiden we het bezorggebied steeds verder uit. Onlangs zijn Zwanenburg en Halfweg toegevoegd. Momenteel onderzoeken we de mogelijkheid om ook Oostzaan toe te voegen en daarna staat Schipholrijk op de lijst.” Aanmeldingen voor dit gebied zijn altijd welkom!
KWALITEIT VOOROP
Jeffrey verdiende zijn sporen in de makelaardij. Hij is dan ook het ‘gezicht en de stem’ van het bedrijf. Zijn beide broers verdienden hun sporen in de keurslagerij die door hun vader in 1977 werd opgericht en werken meer achter de schermen aan de productie en logistiek. Wat ze als slagers vooral leerden was het belang van ambachtelijkheid en van traceerbaarheid: exact weten van welke boerderij je vlees afkomstig is en vooral hoe de dieren daar geleefd hebben. “Dat principe uit de ouderlijke slagerij passen we sindsdien toe op ál onze producten. We weten hoe onze bakker te werk gaat, waar onze zuivel vandaan komt, hoe onze vis gevangen wordt. Kwaliteit staat bij ons voorop. Onze filet American bijvoorbeeld maken we zelf en bezorgen we eveneens op de dag zelf, niet later. Verantwoord, vers en lekker op de dag zelf en de dag erna. Dan is het bij de meeste klanten ook wel opgegaan. Dan zou ze trouwens verkleuren. Die van de supermarkt ziet er ook een week later nog even smakelijk en vers uit. Ze zit dan ook vol met conserveerstoffen en kleurstoffen die wij niet willen gebruiken.”